PR článok môžete zverejniť v klasickej tlači alebo na internete. Dnes vám mnoho ľudí povie, že online reklama je nepochybne lepšia. Je to však naozaj tak? Naozaj nie sú rozdiely v tom, čo predávate a čo chcete prezentovať?
Zamyslite sa nad svojou cieľovou skupinou
Na začiatku akéhokoľvek podnikania, by mal byť jasný plán a cieľ. Súčasťou toho je aj vaša cieľová skupina. Mali by ste vedieť, koho presne majú vaše služby či produkty osloviť. Predávate pomôcky pre dôchodcov alebo horúce novinky zo sveta techniky?
Keď budete mať jasno v tom, koho chcite svojim tovarom osloviť, budete mať jasnejšie i v tom, kde presne by mala byť umiestnená vaša reklama, teda aj PR článok.
Nepremýšľajte prvoplánovo
Po prečítaní predošlých riadkov si pravdepodobne myslíte, že ak predávate veci určené pre staršiu generáciu, mali by ste automaticky zvoliť reklamu v, takzvaných, klasických médiách, teda v novinách, rozhlase či televízii. Naopak, ak predávate niečo pre mladých, tak by mal byť jednoznačnou voľbou internet. Áno, z časti to funguje presne takto, no nie vždy.
Dnes nie je nič zvláštne na tom, že aj starší ľudia surfujú v online svete. Preto sa na veci nepozerajte prvoplánovo. Vždy sa zamyslite naozaj dobre nad tým, čo presne predávate.
Napríklad také notebooky pre dôchodcov, môžu byť propagované prevažne na internete.
Kto bude produkty a služby kupovať
Posledná vec, nad ktorou je potrebné sa zamyslieť je, či tovar, alebo služby, ktoré ponúkate, budú kupovať ľudia, pre ktorých sú určené, alebo to bude niekto iný. Pre lepšie pochopenia, napríklad spomínaný notebook pre seniorov, budú najskôr vyberať ich deti alebo vnúčatá. Hračky pre deti vo veku okolo desiatich rokov, taktiež nebudú kupovať samé deti.
Preto sa nepozerajte len na cieľovú skupinu, ale aj na tieto veci. Tak sa budete môcť veľmi jednoducho rozhodnúť, kde presne, umiestniť vaše PR články.