Copywriter je človek, ktorý vytvára texty na web, poprípade aj inde, no online obsah je najčastejším. Texty tvorí na základe objednávky agentúry alebo konkrétneho človeka. Problémom však niekedy býva fakt, že copywriting je úzko spojený so SEO optimalizáciou. Nie každý človek, ktorý vytvára texty, totiž ovláda aj SEO.
Overte si to nazačiatku spolupráce
Keď som hľadal copywriterov pre svoje online projekty, bral som to ako samozrejmé. Sám som totiž niekedy túto prácu robil, takže viem, že aspoň nejaké základy optimalizácie pre vyhľadávače, človek ovládať jednoducho musí. Moja istota a naivita v jednom však spôsobila to, že som vyhodil nesmierne veľa peňazí a minul ešte viac času a energie na to, aby som svoje weby naplnil nejakým obsahom.
Ľudia, s ktorým som začal spolupracovať mi najprv posielali texty, ktoré nemali so SEO nič spoločné, a to aj napriek tomu, že v mojich požiadavkách bolo jasne vysvetlené, že mám záujem o SEO texty. bohužiaľ, drvivá väčšina copywriterov ani len netušila, čo skratka SEO znamená. Preto vám odporúčam, aby ste si túto vec overili ešte pred začatím spolupráce.
Pár slov pre copywriterov
Milí písalkovia. Prosím vás, ak sa chcete živiť písaním, dajte si tú námahu a aspoň si o SEO niečo prečítajte. Nemusia z vás byť špecialisti v tejto oblasti. Len majte aspoň páru o tom, čo robíte, čím sa živíte a čo „doručujete“ iným ľuďom, ktorí za vašu prácu platia. Uvidíte, že je to plus hlavne pre vás. Získate viac zákaziek a klientov, takže si zarobíte viac a navyše nebudete zbytočne nervovať ostatných.
Kde sa to naučiť?
O SEO optimalizácii si viete mnoho prečítať na internete, keď píšete, tak si viete mnoho aj vyskúšať v praxi. Taktiež sa môžete prihlásiť do nejakého online kurzu, kde vám budú veci vysvetlené zrozumiteľne. Neostaňte pri tom, že ste sa naučili písať ypsilony, čiarky a bodky.