V prvom rade si je treba uvedomiť že inzerát by mal nejako vyzerať. Mal by byť kvalitne spracovaný či už ponúkate službu alebo predávate nejakú vec. Ak inzerát nie je kvalitne spracovaný nepritiahne tým ľudí a stane sa nezaujímavým pre verejnosť, tým pádom môže dostať zápornú recenziu alebo hodnotenie. Popis inzerátu vždy píšte gramaticky správne a píšte stručne.
Nezavádzajte tam zbytočnosťami aby ste potencionálneho záujemcu neoberali o jeho čas. V popise produktu píšte stručne čo ponúkate a opíšte všetky možné rizika, aby záujemca nebol neskôr prekvapený. To znamená že ak predávate telefón ktorý má mierne poškodený reproduktor, je dobre túto chybu spomenúť ako keby ste tvrdili že telefón je v 100% poriadku. Záujemca tým pádom bude plne informovaný a nebude musieť mať neskôr poznámky pri kúpe vášho produktu. Ak ponúkate službu tak ta pridávajte nejaké fotky kde vyjadrujete svoje skúsenosti s vašou ponúkanou službou, aby váš potencionálny záujemca o vašu službu približne vedel ako ste na tom s praxou. Píšte úhľadne. Nepíšte všetko ako jeden text ale rozdeľujte váš inzerát na viacej bodov kde napríklad pri predaji telefónu poviete parametre telefónu tým pádom ušetríte čas niekoho kto sa zaujíma o váš predávaný produkt. V druhom bode uveďte stav vášho produktu v našom spomínanom príklade telefónu, a v tretom bode si stanovte cenu.
Cena by mala byť rozumná to znamená prv si zistíte základnú cenu za nový produkt a potom odrátavajte nejaké percentá z ceny v závislosti od stavu vášho produktu. Pokiaľ o váš produkt nebude nikto javiť záujem skúste pozmeniť inzerát to znamená ak predávate mobilný telefón a nikto ho nekupuje, skúste ho predávať na súčiastky. Tým pádom skúsite opakovane predávať váš produkt ktorý môže byť s predajom úspešnejší. Ak sa vám nedarí predávať vami ponúkanú službu, skúste pridať inzerát na viac inzerčných sieti.