Ak sa zaujímate o predaj/kúpu obchodných spoločností, pravdepodobne ste sa už stretli s výrazom ready made, novozaloženými obchodnými spoločnosťami bez histórie, ktorých založením bol jediný dôvod- aby sa predali so slušným ziskom. Sú teda niečím ako novým tovarom na regáli. Bol privezený, bol rozbalený zo skladu a je prichystaný pre zákazníkov- ale nikto ho reálne nepoužíval. Nikto pred vami tento konkrétny kus nevlastnil, nikto ho nemal šancu zlepšovať ale ani poškodiť.
- A vždy je určite rýchlejšie a ľahšie takýto tovar kúpiť, než by ste ho mal vyrobiť sám.
- Ak by ste tento produkt náhodou chceli vyrobiť sami, museli by ste rátať s veľkou časovou rezervou a určite by ste minuli aj nejaké peniaze na kúpu potrebných súčiastok.
Teda áno, predaj firiem sa dá obrazne prirovnať k predajom produktov. A ready made predstavujú niečo ako čisto nový, ale obchodne zatiaľ nepoužívaný tovar, kariéru takejto založenej ready made spoločnosti začínate písať vy, na čistom papieri.
Trochu odlišným príkladom sú v tomto prípade firmy na predaj s historiou. Tie by sme opäť obrazne mohli prirovnať, tentoraz k bazárovému produktu. Teda k takému, s ktorým už predchádzajúci majiteľ manipuloval.
- Možno sa o túto vec staral príkladne, bola jeho srdcovou záležitosťou, vylepšoval ju a doteraz v sebe daná vec nosí určitú stopu sentimentu a pokrokovej histórie, no majiteľ sa rozhodol venovať inému hobby.
- Ale je tu tiež riziko, že sa tohto predmetu chcel inzerent (podnikateľ) zbaviť, pretože mu začala prinášať veľa časových a finančných starostí s opravou.
A sme pritom, že vlastník bazáru by vám mal poskytnúť nejakú garanciu, že všetky predávané bazárové produkty sú funkčné a vy nebudete musieť platiť za opravy chýb, ktoré spôsobil predchádzajúci majiteľ. Rovnako tak predajca týchto firiem s históriou musí poskytovať garanciu, že sú to firmy nezávadné a čisté.
- Pretože s kúpou firmy je to ako keď chcete kúpiť bazárový tovar cez internet- ťažko sa do niej skutočne vidí.