Niektoré vône boli použité v obradoch rituálu, iní vytvorili parfumované oleje a kadidlo, aby boli vône atraktívne a očarujúce. Ale rozvoj vedy a techniky nestojí na mieste. Móda je tiež v súlade s modernitou. Muži našej doby sa stali výstrednejšími a selektívnejšími v snahe o individualitu.
- V modernej dobe sa v malej fľaši podarilo skryť exotické príchute korenia, rôzne stromové živice, sladkú chuť ovocia, kvety. Sily, ako je zázvor, korenie, škorica alebo populárny jazmín, iris, orchideye. Citrusové vône sú medzi mužskými veľmi bežné.
- Nový trend „unisex“ získal svoju popularitu. Tento trend v móde našiel svoje miesto v oblečení, vo vôňach. V minulosti bola väčšina vôní orientovaná osobitne na mužov a ženy. Teraz, v ére módnej revolúcie, sa začali objavovať kombinácie, ktoré je ťažké priradiť jednej alebo druhej kategórii. Zmes kávových zŕn, pačuli, mäty, vanilky, karamelu a čokolády je jasným predstaviteľom unisex štýlu. Spolu so ženami začali muži preferovať kvetinové vône: odtiene levandule a ruží.
- Parfumérsky priemysel sa vyvíja veľmi rýchlo, väčšina komponentov je tvorená umelými prostriedkami. V súčasnej dobe môžu byť všetky výrobky rozdelené do dvoch typov: selektívne (prírodné zložky) 10% a syntetické 90%.
- Pred výrobou parfumov bolo veľa alchymistov. Málo výrobcov si zachovalo tradíciu a vo svojich výrobkoch používajú prírodné zložky. Parfuméria na prírodných surovinách nie je lacná a je určená hlavne pre bohatých ľudí.
Pri výbere vône by ste mali byť veľmi opatrní. Najlepšie je si kúpiť niekoľko druhov parfumov: jeden pre každodenné použitie, druhý pre špeciálne akcie, tretí sezónny. Je úplne normálne, že sa nebudete držať jedného po celý život. Svet sa mení, podľa toho sa objavujú nové preferencie. Hlavné je aby ste s vôňou sadli vy a nevadila Vám. Potom je to tá pravá.